Rántsuk le a leplet az IBS-ről!
2017. június 22. írta: Netta21

Rántsuk le a leplet az IBS-ről!

Tapasztalatból tudom, hogy az irritábilis bél szindróma egyike a legelrettentőbb elnevezéseknek, amivel gyanútlan emberként szembesülhetünk. Én legalábbis ezt a következtetést vontam le azok arckifejezéséből, akiknek beszéltem a problémámról. Nem is beszélve az olyan tévhitekről, miszerint az IBS pusztán a képzelet szüleménye.

Hogy miért van ez?

Én magam is elgondolkoztam rajta, miközben a válasz pofon egyszerű.

Egyáltalán nem, vagy csak említésből hallunk ilyen és ehhez hasonló betegségekről. Nem tudunk mit kezdeni már az elnevezésével sem, pedig a probléma attól még nagyon is létezik. Nem meglepő módon a reakció egy értetlen, kissé szörnyűlködő arckifejezés, némi sajnálkozással párosítva.

Néhány kivétellel, én is ezeket a visszajelzéseket kaptam.

Annak idején, mikor tudomást szereztem a problémámról, én is a leírtakhoz hasonlóan éreztem. Nem tudtam mit kezdeni a helyzettel, hiszen én sem hallottam azelőtt az IBS-ről. Még említésből sem. Elképzelni pedig végképp nem tudtam, hogy velem is megtörténhet.

Azt tettem, amit bármelyik másik XXI. századi ember tenne: rákerestem az interneten. Meglepődve tapasztaltam, hogy alig találtam információt. Ír az okokról, tünetekről, de kezelésről alig. Márpedig az utóbbi érdekelt. Fontos tudni az okot is, de a megoldást még annál is inkább.

medications-257346_1280.jpg

      Forrás: Pixabay

Sok keresgélés után találtam egy, azaz egy, készítményt, amit kifejezetten erre a betegségre állítanak elő, és hazánkban is kapható. Nem hittem a szememnek. Annak tükrében, hány ember szenved hasonló betegségben, hogy lehetséges ez?

Sajnos nagyon is valóságos volt ez a körülbelül 2 évvel ezelőtti helyzet. Mostanra már több kapaszkodónk van, ha beüt a baj, de még most sem elegendő. Tisztában vagyok vele, hogy az IBS nem "örvend akkora népszerűségnek", mint például a megfázás, és azzal is, hogy orvosolni is nehezebb. Ennek ellenére, az ember mégis többet vár. Tudni akarja, hogy van út a gyógyuláshoz.

A tévhitekkel ellentétben, az IBS korántsem egy ragályos vagy végzetes kimenetelű betegség. Bármilyen rejtélyes is a hangzása, egyedül az érintett személy életét kesíti meg, szóval nem kell tartani tőle.

Mások szerint ez nem is egy létező betegség. Nos, azoknak ajánlom, hogy kicsit nézzenek utána, mielőtt tudatlanul ítélkeznek a másik ember felett. Számomra, és sokak számára, ez egy nagyon is valóságos probléma, képzelgésről szó sincs.

Egy másik tévhit, aminek bevallom, én is áldozatául estem, hogy nem lehet meggyógyulni. Életem végéig szedhetem a gyógyszert, ha jól akarok lenni. Az utóbbi hónapokban már sikeresen leromboltam az ezzel kapcsolatos berögződéseimet. Ugyan teljes gyógyulásról még nem beszélhetek, de érzem, hogy jó úton haladok hála a Tiens cég termékeinek. Hogyan jutottam el idáig, milyen volt a saját bőrömön tapasztalni az IBS-sel járó nehézségeket, az kiderül soron következő bejegyzéseimből.

Úgy vélem, az általam leírtak megmagyarázzák, miért viszonyulunk ilyen értetlenül az irritábilis bél szindrómához hasonló betegségekhez, valamint miért élünk tévhitekben ezekkel kapcsolatban.

A bejegyzés trackback címe:

https://nettahealthstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr1912613489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása