A rendszeres testmozgás gyógyító hatása
2017. szeptember 03. írta: Netta21

A rendszeres testmozgás gyógyító hatása

Gyakran olvasni olyan történeteket, miszerint a testmozgás segített a gyógyulásban, vagy a betegség leküzdése után egészséges életmódra váltott. Persze, ideális esetben nincs szükség ilyen drasztikus okokra, hogy az ember kedvet kapjon a rendszeres edzéshez. Csakhogy az Élet sokszor nem ideálisan alakul, rengeteg zavaró tényező vonhatja el a figyelmünket az igazán fontos dolgokról.

girl-2510893_1280.jpg

     Forrás: Pixabay

Több bejegyzésemben is írtam már arról, milyen sokat köszönhetek a sportnak. Milyen hálás vagyok, amiért edzőterembe járhatok, és egyre több edzéstípust próbálhatok ki. Úgy gondolom, hogy a rendszeres testmozgás gyógyító hatású, és az IBS-en is átsegíthet.

Mostmár tudom, hogy nem véletlenül döntenek sokan úgy, hogy a zsúfolt életükbe is becsempészik a sport valamilyen formáját.

Jobb későn, mint soha alapon kezdtem el kb. 7 hónapja intenzíven mozogni. Életem egyik legjobb döntése volt. Eleinte nagyon nehezen ment, hiszen a vitaminhiány miatt teljesen legyengült a szervezetem. Elsősorban a kálcium és magnézium hiánya okozta az állandó rossz közérzetet, erőtlenséget.

Nem adtam fel, és ezt tanácsolom mindenki másnak is, aki hasonló cipőben jár!

Nyomós érv a rendszeres edzés mellett:

Sok betegséghez társul szigorú diéta, amelyet érdemes testmozgással kompenzálni, másképp teljesen legyengülhet a szervezet. Az IBS esetében ez hatványozottan igaz, hiszen az első hónapokban alig bírtam enni. Sok, a szervezet számára nélkülözhetetlen vitaminforrást (zöldségek, gyümölcsök) ki kellett iktatnom az étrendemből. A sport sokat segített az erőnlétem és közérzetem javulásában.

Rájöttem, hogy...

  1. nincs olyan, hogy valakinek nem való a sport, mert ő nem „sportos típus”. Kellő elszántsággal, kitartással bárki azzá válhat. Én is sokáig hitegettem magam ilyen és ehhez hasonló gondolatokkal. Kényelmesebb volt abbahagyni, és tudatosítani magamban, hogy ez nem nekem való, meg amúgy sincs elég időm rá.
  2. a betegség ellenére is képes vagyok eredményesen edzeni, fejlődni. Az, hogy majdnem a nulláról indultam, motivált. Onnan lehet csak igazán sokat fejlődni! Nehezítő körülmények voltak, és lesznek is. Idővel viszont éreztem azt a sok pozitívumot, amit a rendszeres testmozgás ad: sikerélmény, önbizalom, kitartás, önkontroll, lelki egyensúly.
  3. edzés végére sokat javul a közérzetem. Attól függetlenül, hogy fizikai vagy lelki problémával indultam el, utána teljesen más színben láttam a világot. Beletelt egy kis időbe, mire rájöttem erre. Ezután nem hagytam ki edzést, olyan okok miatt, mint a puffadás, gyomorgörcs, stb. Ilyen helyzetekben próbáltam olyan edzéseket, gyakorlatokat végezni, amelyek kevésbé voltak megterhelőek.

A cél az, hogy tanuld  meg kizárni a negatív körülményeket, érzeteket, érzéseket. Függetlenítsd magad minden olyan tényezőtől, ami visszahúz. Csak arra koncentrálj, amit épp csinálsz!

Ez nem csak az edzésre vonatkozik, az Élet bármely területén alkalmazható. Ha egy élethelyzetben megtanulod ezt kezelni, utána már könnyebb lesz más esetekben is.

A rendszeres testmozgás sokat segíthet ebben, hiszen a gyakorlatok elvégzése nagy mértékű koncentrációt igényel. Edzés közben magadra összpontosítasz, hogy minél hatásosabb legyen a mozgással töltött idő. A helyes testtartás és légzéstechnika elsajátítása is rendkívül fontos. Ezek nem csak edzés közben hasznosak, de a mindennapjaidba is átültethetőek. Egyes légzéstechnikák például csökkentik a szorongást, pánik érzetet.

Hosszú távon mindenképp hasznodra válnak az edzéseken tanultak.

A bejegyzés trackback címe:

https://nettahealthstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr8312790068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.09.07. 13:20:10

Valahogy az első pár hónapon kell átesnie a kezdőnek. Addig nem túl sok örömet ad az edzés, inkább csak erőfeszítés és az akaraterő próbája. Aztán, mint minden más dolog az életben, ez is egyre jobban megy a gyakorlattal. Onnantól fogva már a napi boldogsághormon forrása, az ellazulás és nyugalom lehetősége. És végül már teljesen rászokik az ember, nem is tudna lemondani róla. A sport nem kampány, hanem életmód.
süti beállítások módosítása