Mentes Élet
2017. május 24. írta: Netta21

Mentes Élet

Mindig is tiltakoztam a  diéták, fogyókúrák ellen, mondván nekem nincs szükségem ilyesmire. Mitöbb, másokat is próbáltam lebeszélni ezekről. Mi értelme az eszeveszett koplalásnak? Miért vonnék meg bármit is magamtól? Tény és való, a fogyás-hízás gondolata mint olyan nem foglalkoztatott. A rendszeres mozgásban hittem, hiszen az tartós eredményt hoz. Nem figyeltem különösebben, ettem ami jólesett. Én nem akartam mindenféle népszerű diéták követője lenni. Le tudtam volna élni az egész életemet úgy, hogy fogalmam sincs mi az a glutén- vagy laktózmentes étrend. Le bizony.

Két évvel ezelőtt fordult a kocka. Miután megtudtam, hogy IBS-ben szenvedek lemondtam a cukros ételekről, italokról. Igyekeztem odafigyelni, hogy mit, mikor és mennyit eszem. Azt hittem ez elég lesz, gond letudva. Másfél évre biztosan, ami azután következett arra viszont nem voltam felkészülve. Míg én gyanútlanul jöttem-mentem, a szervezetem besokallt. Hetekig alig bírtam enni, nem tudtam mi a gond. Az interneten talált IBS-diéta nem segített. Jelezték is, hogy egyénileg kell kitapasztalni mit ehetek. Kösz szépen, gondoltam.

Ekkor jött a teljes váltás és kezdetét vette a kb. mindenmentes étrend (laktóz-, glutén-, szója stb.). Eleinte tragédiaként éltem meg, hogy az összes addig megszokott ételről le kell mondanom, és mondhatni örülhetek, ha a diétás ételtől nem vagyok rosszul. Később rájöttem, hogy ugyanolyan finom ételeket lehet készíteni laktóz- vagy gluténmentes hozzávalókból is. Az, hogy hétről-hétre jobban vagyok, szintén a diéta eredményességét igazolja. Arról nem is beszélve, hogy 10kilótól szabadultam meg az elmúlt 3hónapban. Annak ellenére, hogy sokan ellenzik a mentes étrendet, nekem nagyon is sokat segít(ett). Noha tudom, hogy a későbbiekben bizonyos szinten visszatérhetek a jól megszokott étrendemhez, teljes mértékben ez már nem lehetséges.

Megtanultam, hogy a személyes tapasztalatnál nincs jobb, mondjon bárki bármit. Ha ugyanolyan szűklátókörű maradok, mint voltam, esélyem sem lett volna a gyógyulásra. Attól még, hogy csak keveset vagy egyáltalán nem ismerek valamit, lehet az hasznos és értelmes. Szóval nem érdemes látatlanban megítélni dolgokat.

A diétákhoz való hozzáállásom teljes mértékben megváltozott: igenis érdemes drasztikusan változtatni az étrenden, ha az Egészség a tét.

A bejegyzés trackback címe:

https://nettahealthstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr9612536767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása