Hogyan válhat az edzés szenvedésből szenvedéllyé?
2017. július 10. írta: Netta21

Hogyan válhat az edzés szenvedésből szenvedéllyé?

Napjainkban már számtalan lehetőség adott, ha testmozgásról van szó. Ezt pedig sokan ki is használják, ki hogyan. Az csakis a Te döntésed, hogy lehetőségként vagy kifogásként éled ezt meg.

Ez a bejegyzés leginkább azoknak szól, akik a döntésképtelenségre hivatkozva szépen elodázzák a sportolást, mondván: „Nem tudom, igazából melyik a nekem való”.

Nos, erre csak egyetlen megoldás van: ki kell próbálni. Nyilván vannak olyan mozgásformák, amikkel kapcsolatban egyből érezzük, hogy elsőre túl nagy falat volna nekünk. Ha egyből a legnehezebbet válasszuk, bizony könnyen megeshet, hogy beletörik a bicskánk, ami végleg elveheti a kedvünk a testmozgástól.

 workout-1420741_1280.jpg

     Forrás: Pixabay

Személyes tapasztalatok alapján mondhatom, teljes mértékben tudok azonosulni a fent leírtakkal. Mivel gyerekkoromban a biciklizésen kívül mást nem sportoltam, így a torna órák folytonos küzdelmet jelentettek számomra. Ez pedig az edzőterembe járáskor is visszaköszönt. A betegség szintén próbálta elvenni a kedvem: az állandó rossz közérzet, az alacsony energiaszint, stb.

Arról nem is beszélve, hogy minden edzésen hiányérzetem volt: az egyik órát nem bírtam lendülettel, a másikhoz erőnlét kellett, a harmadiknál nem voltam elég hajlékony, stb. Ennek tudatában kész csoda, hogy megszerettem az edzéseket.

Mi a titkom?

A titok abban rejlik, hogy szemléletet váltottam. Nem kínszenvedésként, hanem kihívásként tekintettem a gyakorlatokra. Nem hagytam, hogy 1-2 ügyetlen mozdulat, sikertelen próbálkozás elvegye a kedvem az egésztől. Egyre több sikerélményben van részem, egyre magabiztosabban járok az edzésekre. Mindez annak ellenére, hogy mára sem vált belőlem igazi „sportember”. Én leginkább fejlődni vágyó, lelkes amatőrként tekintek magamra.

Aranyszabály

Türelmesnek kell lenned magadhoz, mert a fejlődés csakis Rajtad múlik. Lehet, hogy megkapsz minden útmutatást, de a szorgalmat és türelmet Te adod hozzá. Senki nem indul el helyetted edzeni, és nem is végzi el helyetted a gyakorlatokat. Mutasd meg, Neked igenis van akaraterőd végigcsinálni a kihívásokat!

do-not-give-up-2015253_1280.jpg

     Forrás: Pixabay

Az első sikerélmény után már alig várod a következőt. Nincs is annál motiválóbb, mint az akadály leküzdése miatt érzett öröm és büszkeség!

Hidd el, a megfelelő hozzáállás már bőven elég a pozitív eredményekhez!

A bejegyzés trackback címe:

https://nettahealthstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr2612654485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása