Száműzve a valóságba - 1 hét digitális detox története
2017. szeptember 12. írta: Netta21

Száműzve a valóságba - 1 hét digitális detox története

A legtöbb 21. századi ember számára teljesen elképzelhetetlen mobil és internetkapcsolat nélkül eltölteni a napokat. Bevallom, számomra is az volt.

Múlt hétig.

Úgy alakult, hogy 1 teljes hetet kellett elektronikus kütyük használata nélkül töltenem. Mindez „szerencsés véletleneknek” köszönhetően. Az 1 hét digitális detox története úgy lett teljes, hogy a mobilomat sem tudtam rendeltetésszerűen használni, tehát se telefonhívás, se SMS.

Hogy bírtam ki és mire jöttem rá? Erről szól a bejegyzés.

agreement-2548138_1280.jpg

     Forrás: Pixabay

Akár rutinosnak is nevezhetném magam az 1 hetes digitális detoxot illetően, azt az aprócska tényt leszámítva, hogy ezelőtt telefonon végig elérhető voltam. Ezúttal viszont másképp alakultak a körülmények, hiszen nem önszámtamból száműztem magam a virtuális világból.

A korábbi tapasztalatok is sokat segítettek e rövidke időszak „átvészelésében”, így nem éltem meg tragédiaként a helyzetet. Mivel én is azok közé tartozom, akik szerint időről-időre igenis jót tesz egy kis távollét a közösségi oldalaktól és egyebektől, próbáltam a dolog pozitív oldalát nézni.

 

Mit nyertem az 1 hetes digitális detox által?

  • Nagyobb figyelmet fordítok a valós dolgokra, jobban meg tudom élni az élet adta pillanatokat. Nem kattogtam folyton a „Vajon, mi történik épp Facebookon?” és hasonló kérdéseken. A rengeteg teendőnek köszönhetően nem éreztem úgy, hogy lemaradok valami fontos eseményről az online világban. Fontos eseményként az új kedveléseket, követőket értem.
  • Rájöttem, hogy pontosan akkor maradok le nagy jelentőségű pillanatokról, amikor minden elektronikus kapcsolattartási lehetőség adott. Az online jelenlét nem csak annyi, amikor épp üzenetet váltasz valakivel, vagy új tartalmat töltesz fel. Az is beleszámít, amikor az utcán sétálva, esetleg egy baráttal ücsörögve épp a legújabb posztod népszerűségén agyalsz: Hányan kedvelték a legfrissebb Insta képedet? stb. Sokak számára ismerős lehet a jelenség.
  • Lassítottam. A nagy lendületben hajlamosak vagyunk a maximalizmusra. Nem tudunk igazán örülni a sikeres pillanatoknak, mert már a következő lépés jár a fejünkben. Esténként elégedetlenek vagyunk, még akkor is, ha aznap sokat tettünk céljaink eléréséért. Mindig azt érezzük, hogy lehetne többet és jobbat. Ennek az állapotnak is véget vetett az 1 hetes digitális detox.
  • Új ismeretségeket nyertem. Az elmúlt héten több új ismeretségre tettem szert, mint egész évben. Ha maradok a számítógép vagy a telefon billentyűzetének nyomkodásánál, erre bizony esélyem sincs.
  • Inspirációt a blogomhoz. A „kényszerpihenő” nélkül ez a bejegyzés sem jöhetett volna létre.

Tanulság: Bármikor adódhat hasonló helyzet az életben, hiszen nem mindig mi irányítjuk a körülményeket. A reakciónkat és hozzáállásunkat viszont kontroll alatt tudjuk tartani, így csak tőlünk függ, hogyan éljük meg a váratlan és olykor kevésbé kellemes élethelyzeteket.

A bejegyzés trackback címe:

https://nettahealthstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr7612821866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása